czwartek, 31 stycznia 2013

Sushi time

Sushi tak na prawdę odkryłam dopiero rok temu. Wybrałam się do warszawskiej Planet Sushi mieszczącej się w Złotych Tarasach. Jako miłośniczka ryżu, sosu sojowego i ryb wiedziałam, że się nie zawiodę smakiem- i się nie myliłam. Sushi bardzo mi zasmakowało i wiedziałam, że jeszcze nie raz zagości w moim menu. Najbardziej polecam te bez płatów wodorostów, a moimi ulubionymi dodatkami są łosoś, awokado/ ogórek oraz serek Philadelphia. Ale czy warto jeść sushi?

I discovered sushi a year ago. I went to Warsaw restaurant Planet Sushi in Golden Terraces. As a lover of rice, soy sauce and fish I knew that I'll be not dissapoint of taste and I wasn't wrong. I really liked sushi and I knew it'll be more than once in my menu.  I recommend the most sushi without patches of seaweed and my favourites  ingredients are salmon, avocado/cucumber and cream cheese Philadelphia. But, is it worth to eat sushi?


Powszechnie wiadomo, że ryby zawierają zdrowy, potrzebny naszemu organizmowi tłuszcz i ogromną ilość białka. Do przyrządzenia sushi ryby nie są poddawane obróbce termicznej (gotowanie, pieczenie, smażenie) dzięki czemu nie tracą swoich cennych witamin. Drugi, niezbędny składnik każdego sushi- ryż dostarcza nam energii przez węglowodany, posiada również witaminę B, magnez, fosfor, wapń, cynk, mangan czy kobalt. Dodatkowo warzywa, czy wodorosty są również źródłem wielu składników odżywczych. Moim zdaniem nie warto rezygnować z sushi- starajmy wybierać się świeże mięso, gdy sami je przygotowujemy, bądź sprawdzone restauracje. 


It's well known that fish contain healthy fats, which our bodies need and proteins. To prepare fish for sushi we don't need cooking, baking or frying it. That's why fish don't lose valuable vitamins. Second important ingredient is rise, which give us energy because of carbohydrates and also has vitamin B, magnesium, phosphorus, calcium, zinc, manganese and cobalt. What's more, vegetables and seaweed are also the source of many nutrients. In my opinion we shouldn't resgin from sushi- let's always choose fresh meat, when we prepare it or choose checked restaurant.

7 komentarzy:

  1. Ale smaka narobiłaś. Następnym razem jadę z Tobą na sushi!

    OdpowiedzUsuń
  2. Gdzie można dostac sushi na tackach?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Swoje kupiłam w Piotrze i Pawle, ale widziałam również w Tesco :)

      Usuń
  3. Kocham sushi od pierwszego kęsa, a te dodatki, którymi się zachwycasz, to również moje ulubione połączenie, najlepsze. Szkoda tylko, że czasem tak drogo kosztuje, ale i tak pozwalam sobie choćby nie wiem co! :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Raz na jakiś czas można sobie pozwolić :) Ale przygotować w domu- wyjdzie sporo taniej.

      Usuń
  4. Uwielbiam sushi. Nie mam się kiedy i jak wybrać na nie, więc jak znajdę wolną chwilę, przygotuję w domu. Żadna to robota, a ile przyjemności z jedzenia. To wygląda przepysznie!

    OdpowiedzUsuń

Popularne posty