niedziela, 3 lutego 2013

Owsianka z musem jabłkowym

Owsianka to jedno z moich ulubionych śniadań. Kojarzy mi się z domem, długim i leniwym porankiem. Na co dzień mieszkając w akademiku nie przebywam raczej w kuchni. Nie mam czasu na wymyślne śniadania, dlatego przeważnie zajadam się kanapkami, bądź szybkim musli. Teraz, przez 3 tygodnie sesji mieszkam w domu, bo nie mam zajęć. Dzięki temu mogę pozwolić sobie na królewskie śniadania. Codziennie na początku dnia serwuję sobie owsiankę, która daje mi dużego kopa i energię. Udało mi się zarazić jej smakiem dość wybrednego brata! :) Kombinowałam z wieloma dodatkami, owocami, bakaliami aż wreszcie odkryłam jedną z najlepszych owsianek świata- z musem jabłkowym. Dowiedziałam się, że najbardziej smakują mi owsianki podawane ze surowymi owocami (bez dodawania ich do garnka, lecz bezpośrednio do miseczki), ale dużym wyjątkiem jest jabłko. Pod wpływem wysokiej temperatury zamienia się w lekko kwaśny mus, niczym z ulubionej szarlotki. Dzięki niemu śniadanie bardziej przypomina deser. Dzisiaj
z wielką radością podzielę się z Wami tym przepisem na banalnie proste, szybkie i niesamowicie zdrowe śniadanie!

Składniki na bazę owsiankową z musem jabłkowym (1 porcja):
  • 5 łyżek płatków owsianych górskich
  • 1 łyżka otrębów (żytnie+pszenne)
  • 1 jabłko
  • ok 1,5 szklanki wody
  • płaska łyżeczka miodu
  • 1/2 płaskiej łyżeczki cynamonu 
  •  1/3 szklanki mleka (niekoniecznie)
  • opcjonalnie wybrane dodatki (świeże i suszone owoce/orzechy/czekolada/dżem itp) 

W garnku zagotowujemy szklankę wody, dodajemy płatki, otręby, gotujemy ciągle mieszając aż do wchłonięcia się wody. Dodajemy obrane, pokrojone w małą kostkę jabłko oraz pół szklanki wody. Po całkowitym wchłonięciu się/wyparowaniu wody bazę owsiankową przyprawiamy cynamonem i miodem. Dodajemy kilka łyżek wody, bądź mleko.Wyłączamy gaz, pozostawiając na nim garnek jeszcze przez około minutę. W tym czasie mieszając całość łączymy ze sobą wszystkie składniki. Bazę przekładamy do miseczki i podajemy ulubionymi dodatkami.

Dziś swoją bazę owsiankową z musem jabłkowym podałam z płatkami Zdrowy Błonnik i garścią rodzynek. Całość smakowała bardzo dobrze :) Już niedługo pokażę Wam więcej inspiracji na owsiankowe śniadania
i nie tylko.

3 komentarze:

  1. Apetycznie. Ja zawsze jadłam gotowe owsianki typu nesvita. Muszę wreszcie wypróbować domową :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie. Jest dużo smaczniejsza i nie ma w sobie dodatkowych cukrów/tłuszczów i konserwantów!

      Usuń
  2. Nazywam ten błonnik: robaki :-)

    OdpowiedzUsuń

Popularne posty